Viisi muistettavaa asiaa kuntosalin omistajalle

Mieti lempiravintolaasi. Mikä tekee siitä erikoisen? Ruoka? Juoma? Ne tottakai, mutta entä se miltä paikka tuntuu ja näytää? Tuolit, valaistus, musiikki. Kaikki nämä vaikuttavat siihen, miksi pidät paikasta.

Käännä tämä ajattelut nyt omaan kuntosaliisi. Eikö olekin totta, että viihdyt salilla paremmin jos tunnet olosi mukavaksi?

Muista; kuntosalit myyvät tuotetta, joka mielletään kovaksi työksi. Tästä johtuen ympäristön täytyy olla sellainen, jota asiakkaat rakastavat. Kuinka siis teet siitä sellaisen? Tässä viisi tärkeää kohtaa, jotka kannattaa muistaa.

  1. Ensivaikutelma on pysyvä vaikutelma

Monet tutkimukset ovat osoittaneet että ensivaikutelman tekemiseen menee korkeintaan seitsemän sekuntia. Tässä ajassa asiakas on jo muodostanut mielipiteen yrityksestäsi ja tämä mielipide määrittää kuinka hyvin asiakas luottaa sinuun. Mitä enemmän asiakas luottaa saliisi, laitteisiin sekä henkilökuntaan, sitä mukavammaksi hän tuntee olonsa. Hyvään fiilikseen vaikuttavat myös lattiapinnoitteet, valaistus ja yleisilme. Mitä parempi olo asiakkaalla on, sitä varmemmin hän palaa takaisin.

  1. Tyytyväiset asiakkaat ovat uskollisia asiakkaita

Sisustussuunnittelu ja design ovat nyt nousussa, sillä niiden avulla voidaan vaikuttaa suuresti tilojen tehokkuuteen ja toimivuuteen, sekä asiakkaiden viihtyvyteen. Kun asiakas viihtyy tiloissasi, hän todennäköisesti myös palaa. Tilojen suunnittelussa ja kehittämisessä täytyy ottaa asiakkaiden tarpeet huomioon. Luo siis tilat, jotka sitouttavat asiakkaasi, mutta tekevät myös työntekijäsi ylpeiksi, sillä on myös suuri vaikutus liiketoimintaasi.

  1. Luotettava brändi luo luottavaisia asiakkaita

Kun potentiaalinen asiakas kävelee tiloihisi, hänelle pitäisi heti selvitä mikä on liiketoimintasi painotus ja filosofia. Luottamuksen täytyy myös alkaa rakentua ensivaikutelman ansiosta. Brändi on paljon muuta kuin pelkkä yrityksesi logo. Brändi kertoo kuinka yksilöllinen klubisi on, miltä se näyttää ja tuntuu. Siihen liittyy myös tiloistasi löytyvät laitteet, lattiapinnoitteet sekä osaava ja ammattitaitoinen henkilökunta. Brändi kertoo laadusta logon takana.

  1. Kun treeni on ohi

Kun asiakas on tehnyt rankan treenin kuntosalilla tai ryhmäliikuntatunnilla, on tärkeää että hänelle löytyy paikka jos hengähtää sen jälkeen. Muista; yleinen ajatus on että liikunta on rankkaa, joten luomalla tiloihisi vaikutelman ettei asiakas ole salilla vaan mukavassa paikassa, teet kokemuksesta vähemmän pelottavan. Tarjoamalla asiakkaille näitä”taukotiloja” annat heille samalla tilaisuuden kommunikoida muiden asiakkaiden kanssa. On todistettu, että asiakas palaa todennäköisemmin salille kun siellä on tuttuja treenaajia.

  1. Tieto on valtaa

Pidä asiakkaat ajantasalla muutoksista ja kerro kuinka muutokset vaikuttavat positiivisesti heihin. Kukaan ei pidä keskeytyksistä rutiineissaan, mutta kommunikointi positiiviseen ja vakuuttavaan sävyyn auttaa asian ymmärtämisessä. Pidä huoli että henkilökunta on tietoinen muutoksista ja miksi niitä tehdään, jotta he osaavat viedä viestiä oikein eteenpäin asiakkaille.

Muista siis, että aliarvioimalla tilojesi viihtyvyyden tärkeyden otat riskin menettää uusia sekä vanhoja asiakkaita. Yrityksesi on paljon muutakin kuin vain kyltti ovessa, se tarjoaa asiakkaille mieluisan paikan jossa kuntoilla. Ja kun jokin on mieluisaa, sitä tekee useammin.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: